Η θεατρική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Καισαριανής συμμετέχει και φέτος στο διαγωνισμό «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο», με μια θεατρική παράσταση εμπνευσμένη από τη ζωή και το έργο σημαντικών φυσικών που μελετούν τη φύση του φωτός με τίτλο : « Οι φυσικοί μιλούν για το Φως » . Με όχημα μια ακτίνα φωτός ταξιδεύουμε στο χρόνο και στο χώρο από την Αγγλία του 1666 και τον Νεύτωνα , μέχρι την Δανία του 1960 και τον Μπορ και παρακολουθούμε την εξέλιξη της επιστημονικής σκέψης σχετικά με τη φύση του φωτός μέσα από την επιστημονική ματιά των Νεύτωνα , Μάξγουελ, Πλανκ , Αϊνστάιν και Μπορ.
Πρόκειται για μια θεατρική παράσταση που υπόσχεται να παντρέψει την επιστήμη με την Τέχνη με τρόπο ευφάνταστο και δημιουργικό. Ένα υπέροχο ταξίδι στον κόσμο της επιστήμης μέσα από τα μάτια των παιδιών του σχολείου μας.
Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View . Μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Αποτελεί έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies (OSOS) (http://www.openschools.eu/) που έχουν εγκριθεί και προτείνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως Εθνικού Συντονιστή για τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετέχουν στο έργο.
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, οι μαθητές/τριες θα υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα και θα μάθουν επιστήμη με δημιουργικό τρόπο. Οι επιμέρους στόχοι της δράσης, οι οποίοι έχουν ως κεντρικό άξονα τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών για την επιστήμη, αφορούν τόσο τους/τις μαθητές/τριες, όσο και τους εκπαιδευτικούς. Αναλυτικότερα, μέσω της δράσης αυτής, οι μαθητές/τριες θα κατανοήσουν επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα, θα αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, θα συμμετάσχουν ενεργά στην διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών και θα αναπτύξουν δημιουργικές και κριτικές δεξιότητες. Οι εκπαιδευτικοί θα αναπτυχθούν επαγγελματικά, μέσω της μεταξύ τους συνεργασίας, της ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και εκπαιδευτικού υλικού (είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά μέσω κοινοτήτων μάθησης). Τέλος, ένας από τους απώτερους στόχους είναι η κινητοποίηση περισσότερων εκπαιδευτικών & μαθητών και η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας που θα συνεργάζεται, θα ανταλλάσσει απόψεις, υλικό και καλές πρακτικές για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών και μετά το πέρας της δράσης.
Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση: http://www.lstt.eu/