Και φέτος, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας παίρνει μέρος στη δράση " Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο " με τη βιντεοσκοπημένη παράσταση : " Η Φυσική στο... ντιβάνι ".
Υπόθεση
Σε μία ρωγμή του χωρόχρονου άτομα, σωματίδια , κουάρκ, ακόμη και ο Νεύτωνας μπορούν από παράλληλα σύμπαντα να επισκεφτούν έναν ψυχίατρο και να ανοίξουν την καρδιά τους.
Τι παράπονα θα έκανε ο άνθρακας ; Τι έχει "μαυρίσει" την ψυχή του;
Πόσο η κβαντική φυσική έχει επηρεάσει την " ιδιωτικότητα " του ατόμου;
Ο Νεύτωνας συνεργάζεται με άλλους επιστήμονες ; Πώς βλέπει τον εαυτό του;
Πόσο νευρωτικά έχουν γίνει τα κουάρκ που είναι κλεισμένα μέσα στο πρωτόνιο για τόσα δισεκατομμύρια χρόνια;
Τελικά , τι χρειάζεται για να είναι κανείς ευτυχισμένος;
Τι παράπονα θα έκανε ο άνθρακας ; Τι έχει "μαυρίσει" την ψυχή του;
Πόσο η κβαντική φυσική έχει επηρεάσει την " ιδιωτικότητα " του ατόμου;
Ο Νεύτωνας συνεργάζεται με άλλους επιστήμονες ; Πώς βλέπει τον εαυτό του;
Πόσο νευρωτικά έχουν γίνει τα κουάρκ που είναι κλεισμένα μέσα στο πρωτόνιο για τόσα δισεκατομμύρια χρόνια;
Τελικά , τι χρειάζεται για να είναι κανείς ευτυχισμένος;
Οι αφίσες της παράστασης είναι έργα μαθητών της Γ ΄τάξης.
Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς. Μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας|Εκπαίδευσης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του
Ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu) ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education) καθώς και στο
παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου CREATIONS (http://creations-project.eu/). Αποτέλεσε έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies
(OSOS) (http://www.openschools.eu/) που έχουν εγκριθεί και προτείνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως Εθνικού Συντονιστή για τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετείχαν στο
έργο. Κατά τη διάρκεια του έργου OSOS, προσαρμόστηκε στο προτεινόμενο μοντέλο των ανοιχτών στην κοινωνία σχολείων (OSOS Open Schooling Model). Ήταν μέσα στους πρώτους 20
επιταχυντές (από τους 69 προτεινόμενους) που επέλεξαν τα σχολεία που συμμετείχαν στο έργο (1200 σχολεία από 13 χώρες). Αποτελεί επίσης μία από τις περιπτώσεις εφαρμογής σε σχολεία
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού έργου Creativity, Art and Science in Primary Education (CASE) (http://www.project-case.eu/) και δραστηριότητα που είχε συμπεριληφθεί στο Ευρωπαϊκό
έργο CREATEskills (http://createskills.eu/ ) για την ανάπτυξη και προώθηση των STEM στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Την προηγούμενη χρονιά υποστηρίχθηκε από τα έργα NEXTSTEP, GSO4SCHOOL, DOTS, ενώ φέτος από τα έργα SciCultureD, Learning from the Extremes και Road-STEAMer.
Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς. Μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας|Εκπαίδευσης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του
Ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu) ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education) καθώς και στο
παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου CREATIONS (http://creations-project.eu/). Αποτέλεσε έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies
(OSOS) (http://www.openschools.eu/) που έχουν εγκριθεί και προτείνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως Εθνικού Συντονιστή για τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετείχαν στο
έργο. Κατά τη διάρκεια του έργου OSOS, προσαρμόστηκε στο προτεινόμενο μοντέλο των ανοιχτών στην κοινωνία σχολείων (OSOS Open Schooling Model). Ήταν μέσα στους πρώτους 20
επιταχυντές (από τους 69 προτεινόμενους) που επέλεξαν τα σχολεία που συμμετείχαν στο έργο (1200 σχολεία από 13 χώρες). Αποτελεί επίσης μία από τις περιπτώσεις εφαρμογής σε σχολεία
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού έργου Creativity, Art and Science in Primary Education (CASE) (http://www.project-case.eu/) και δραστηριότητα που είχε συμπεριληφθεί στο Ευρωπαϊκό
έργο CREATEskills (http://createskills.eu/ ) για την ανάπτυξη και προώθηση των STEM στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Την προηγούμενη χρονιά υποστηρίχθηκε από τα έργα NEXTSTEP, GSO4SCHOOL, DOTS, ενώ φέτος από τα έργα SciCultureD, Learning from the Extremes και Road-STEAMer.